Menu

7 grudnia 2014

TRX Suspention System DIY

Cześć Robaczki!

Mam nadzieje, że zawitaliście tu po raz wtórny. Dzisiaj o domowym urządzeniu do ćwiczeń TRX, o samym systemie pisałam już tutaj Klik Klik.

Uważam, że jest to świetne urządzenie do ćwiczeń, ale na boga 200-250 dolarów był za niego nie dała. No i tak zaczęła się moja podróż w poszukiwaniu sposobów na odtworzenie tego urządzenia  w domu małym kosztem.



Znalazłam nie jeden filmik oraz post, ale ten najbardziej wpadła mi w gust Klik Klik i z tego będę dzisiaj wam tłumaczyć instrukcje w końcu nie każdy zna (dobrze) angielski.


Potrzebne nam będą:

Dwie rączki od rowera lub rurki PCV które obkleimy gąbką/taśmą, aby lepiej się trzymało i nie było odcisków.
Taśmę z klamrami o szerokości 2-3cm o długości 1,5m
Jedna taśma o długości 5-8m i szerokości 5-7cm (długość będzie zależeć od wysokości sufitów oraz konta pod jakim będziemy ćwiczyć)
Nożyczki
Piłka tenisowa do montażu na drzwi
Karabińczyk

TRX budowa

Zanim zaczniecie ciąć musicie wyobrazić sobie jak całość działa. Mamy najdłuższą i najszerszą taśmę która jest naszą bazą. (adjustment tabs te czarne) M ona być na tyle długa, aby po całkowitym rozciągnięciu sięgała (wraz ze stupkami/rączką*) do ziemi. Polecam zrobić dłuższe aby można było robić ćwiczenia z wykroku i pochylni. Ja sobie policzyłam, że pokój ma wysokość 2,45m, więc lina ma być na dwie ręce/nogi to prawie 5m. Całość będzie można skrócić poprzez podsuwanie na klamrach do góry jak na tym filmiku Klik Klik

Ważną sprawą jest zabezpieczeni liny przed przesuwaniem się (main loop Klik Klik) . W połowie głównej liny należy zrobić oczko/pętle do której będziemy dołączać nasze zaczepy. 


Druga sprawa to długość i szerokość rączki. Ta część urządzenia będzie nam służyć nako uchwyt dla dłoni oraz podpórka do stóp… tak więc musi być na tyle szerokie, aby zmieściła się nam dłoń i stopa w bucie do ćwiczeń – warto więc zanim dotniemy rurkę PCV zmierzyć ile nam jej trzeba u mnie około 15cm dla wygody.

Przez naszą rączkę ma przechodzić linka, która łączy ją z główną bazową liną oraz druga tak zwany loop (pętla). Połączenie z główną liną nie musi być ruchome (karabińczyk). Linka przechodząca prze rączkę musi być na tyle długa by swobodni mogła w nią wchodzić stopa. (tu filmik o czym mowa Klik Klik)

Zaczep trx. Możemy zrobić parę zaczepów, najprostszy bo linka z karabińczykiem do wspinaczki (zwykły nie wytrzyma obciążenia!) i zahaczenie do czegoś, albo jak zapewne większość będzie używać, zaczep do drzwi. Świetny pomysł to piłka do tenisa przewleczona przez linę, albo jeszcze prostszy sposób książka!



Uwagi bezpieczeństwa

  • Pamiętajcie, żeby montować TRX na drzwiach otwierających się od was nie do was bo mogą się otworzyć same!
  • Karabińczyki musza być do wspinaczki, Lidlowe czy do kluczy nie zdadzą egzaminu bo nie są z odpowiednich materiałów oraz nie wytrzymają naszej wagi.
  • Zabezpieczcie rurki. Chodzi mi tu zarówno o to, że mogą one obcierać liny które przez nie przechodzą, jak i odgniatać nasze dłonie, a mocny chwyt jest tu niezbędny.


Mam nadzieje, że się odważycie na DIY jeśli macie instagrama to zróbcie zdjęcie z Tagiem #trxdiy to z chęcią pooglądam a ja idę tworzyć! Pytania?

Całuski
K.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...