Menu

17 listopada 2014

Podróże małe i duże - Japanese Gardens

Cześć Robaczki!

Jestem miłośniczką podróży małych i dużych. Dzisiaj o tych małych czyli o japońskich ogrodach w Kildare. Zapraszam!

http://www.kildare.ie/



Ostatnio nieźle zasiedziałam siew  domu i stwierdziłam, że czas gdzieś wyjść i pokazać wam kawałem Irlandii. Jako, że mam parę zdjęć i filmików to zaczynam od archiwum – czyli ogrodach japońskich czyli Irish National Stud & Japanese Gardens & St. Fiachra's Garden w Tully niedaleko Kildare.

Założyciel Irish National Stud - William Walker postanowił ją upiększyć zakładając w niej ogród japoński. Zadanie to zlecił jednemu z najlepszych japońskich ogrodników - Tassowi Eidowi. Ogród powstał na przełomie 1906, a 1910. Celem Tassowa Eidowa było rozplanowanie roślin, skał i wody, aby uzyskać  symboliczną drogę jaką przemierza człowiek podczas swojego życia.
W ogrodach oznaczono numerami 20 miejsc, przedstawiających w romantyczny sposób szczególne momenty życia i może i nie są tak majestatyczne jak Wrocławskie (muszę się chwalić jako wrocławianka) są również urokliwe.

Wizytę w ogrodzie rozpoczyna się od Bramy Zapomnienia i podąża się Ścieżką Życia mijając Grotę Narodzin, później Wzgórze nauki, Most Małżeństwa... Po przekroczeniu jaskrawoczerwonego Mostu Życia znajdujemy się w Ogrodzie Spokoju i Zadowolenia który wiedzie do Wzgórza Żałoby i Bramy Wieczności.

http://www.plantsgalore.com/

Nie przedłużając parę moich zdjęć z ogrodów

Moja mania roślinno-testuralna














A tu parę zdjęć miejsc które mi umknęły a były piękne.







Koniec zwiedzania Japońskich Ogrodów nie oznacza końca zwiedzania, gdyż niedaleko znajduje się stadnina koni i ogród irlandzki, gdzie można zobaczyć rekonstrukcję kamiennych cel klasztornych, jak również częściowo zatopiony w jeziorze  dębowy las sprzed 5 tysięcy lat.


To wszystko na dzisiaj!
Całuski
K.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...