Menu

9 sierpnia 2013

Receptury babuszki Agafii Odżywczy szampon do włosów cienkich oraz rozdwajających się

O kosmetykach rosyjskich już każdy słyszał i co najmniej połowa z nas na nie choruje w większym lub mniejszym stopniu. Tak też było w moim wypadku. Swój szampon Babuszki Agfii znalazłam przypadkowo będąc już przy kasie w malutkim sklepiku litewskim/białoruskim. Jak tylko zobaczyłam opakowanie z babuszką to wiedziałam, że bez względu na to co to jest za kosmetyk muszę go mieć! Cena około 5euro to tyle co nic. Tak więc wzięłam do ręki z zamiarem zakupu nie wiedząc co to jest (bo nic nie umiem przeczytać na opakowaniu). Coś mnie tylko tknęło, aby zapytać się przy kasie co to jest i już był mój.

Szczerze to przeszukałam pół internetu w poszukiwaniu jakiś informacji o nim, ale wszystko jest po rosyjsku, a przy tłumaczeniu na polski lub angielski wychodzą taki głupoty, że żal serce ściska, więc nie wiem nic o założeniach tego szamponu, czyli pisze tylko ze swoich obserwacji.





Opakowanie

Dosyć sztywne, z ciemnego, brązowego plastiku o pojemności 350ml. Ma wygodną i mocną zatyczkę. Plastik jest sztywny więc pod koniec ciężko się szampon wyciska, ale zatyczka jest płaska więc można go postawić do góry nogami, aby spłynął. Żadna z nalepek nie zeszło po mimo, że stoi na wannie tuż po prysznicem, wiec opakowanie wciąż było mokre – za to ogromny plus.




Konsystencja zapach

Szampon jest żelowy i dosyć gęsty, co w połączeniu z twardym opakowaniem jest kłopotliwe. Ma różowo-czerwony kolor, jak truskawkowa galaretka. Zapach jest ciężki do określenia, przyjemny, niezbyt silny, borówkowy??? Sama nie wiem, ale jest okay. 




Właściwości

Szampon jest gęsty i wydajny, naprawdę nie trzeba go dużo, aby umyć nawet długie włosy. Dobrze zmywa oleje, nawet takie jak kokosowy. Nie podrażnia mi skóry głowy pomimo SLS w składzie, ale ja nie mam do tego predyspozycji. Tyle z pozytywnych aspektów… Szampon plącze włosy tak jak szare mydło, bez względu jak nim myje, co nakładam przed, czy się czeszę przed myciem czy nie. Nie ma żadnych szans umyć nim głowy bez plątania włosów. Po myciu musze nakładać maskę lub dwie porcje odżywki bo nawet TT mi nie pomoże się rozczesać.




Skład (przepisywałam sama wiec w razie literówek proszę dać znać)

Adua, sodium laureth sulfate, cocamidopropyl betaine, cocamide dea, polyquaternium-7, citric acid, sodium chloride, saponaria officinalis, spiraea ulmaria, vaccinium vitis-idaea, betula alba, parfum, kathon cg



Woda; Silna substancja pianotwórcza;  Substancja pianotwórcza, stabilizująca i poprawiająca jakość piany, połączona z SLS może powodować   przesuszenie skóry, łupież, wypryski na skórze owłosionej i alergiczne zapalenie skóry; Substancja pianotwórcza, Antystatyk, Substancja zwiększająca trwałość kosmetyku oraz jego stabilność/regulator pH; Substancja  powodująca wzrost lepkość; Mydlica lekarska, Wiązówka błotna, Borówka brusznica, Brzoza zwisła, Zapach, Konserwant, związek silnie uczulający, może powodować kontaktowe zapalenie skóry, a także przyczyniać się do nowotworów skóry

Niebieski wg mnie substancje neutralne
Pomarańczowy substancje które mogą wysuszać, uczulać i ogólne szkodzić.
Zielony ekstrakty



Dostępność i cena

Nie mogłam go znaleźć na żadnej polskiej stronie, albo jestem ślepa, co jest możliwe. Uważam, że dostępność bardzo słaba (dzięki bogu). Cena to około 20zł. Za taką wydajność to dobra cena.




Podsumowanie

Już miałam ten szampon wyrzucać, serio! Po zakupie wybitne zdziwiłam się, że skład jest tak kiepski i mam SLS, przecież to babuszka, skład powinien być jak marzenie i bez żadnego SLS??!! No to postanowiłam, że będzie to mój szampon z SLS do oczyszczania… prawda jest taka, że mam go już z 7 miesięcy i dwie osoby go używają. Ja do niedawna myłam włosy codziennie i raz w tygodniu szamponem z SLS… i jakoś skończyć to cholerstwo się nie chciało. Jak pisałam skład kiepski, plącze włosy masakrycznie, ani nic dla nich nie robi, ani nie szkodzi.

Czy kupie ponownie? Oczywiście, że nie!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...